miercuri, 12 martie 2008

fragmente din campania 'primeste alaturi de tine'


Remember dintr-o zi ploioasa...din care am filmat un spot, dupa un scenariu de dl Petre Craciun
pe care-l puteti gasi si pe youtube sau site-ul ana.gov.ro...un demers pentru o lume dificila...de multe ori ignorata...........marius th barna

Spotul campaniei "Primeste-l alaturi de tine" are o istorie speciala. Ideea scenariului mi-a venit intr-un week-end....Participam la un seminar unde se discutau diferite probleme legate de droguri. Mi-am dat seama ca in se vorbeste foarte putin despre latura sociala a problemei, despre marginalizarea celor care au cazut in patima consumului. Campaniile de pana acum, si nu au fost multe deloc, au cautat sa ne informeze despre pericolul consumului, despre efectele nocive etc. Nici una nu isi propusese sa atinga problema mentalitatii colective. Noi cerem consumatorilor sa se schimbe, dar de ce nu cerem si societatii sa fie mai rationala si mai indulgenta atunci cand se intalneste cu un astfel de caz? Cui foloseste sa ii taxam si sa ii excludem din social pe cei care au o astfel de problema? De fapt, chiar si excluderea este o utopie, pentru ca ei continua sa traiasca intr-un fel de periferie care este periculoasa pentru toata lumea......

Scenariul l-am scris in vreo 20 de minute. Mi-a fost foarte clar care este mesajul, iar personajele mi s-au conturat aproape de la sine. Partea grea atunci incepea. Am conceput planul de campanie si l-am sunat pe Marius Barna, cu care lucrasem si inainte, sã vada secnariu. I-a plãcut si lui. Au urmat etapele pregãtitoare, casting-ul si stabilirea distributiei. A fost o onoare pentru mine sa aflu ca doamna Bosanceanu accepta sa interpreteze rolul batranei. A acceptat fara prejudecati, exact in spiritul campaniei noastre. S-a filmat intr-o zi ploioasa, intreaga atmosfera exacerband starea de nesiguranta, de singuratate si de instrainare. Conceptia regizorala a lui Marius a avut un rol decisiv, locatiile au fost inspirat alese, iar montajul a fost pe masura povestii...

Asa a aparut un spot de campanie sociala, pe care telespectatorii l-au putut viziona in 2007, iar amatorii "Noptii devoratorilor" l-au vazut la Polivalenta. Este un spot care "vorbeste" prin tacere. Prin jocul actorilor, prin dramatismul imaginilor. Nu exista comentariu vorbit. Este o lume a mesajelor vizuale, a gesturilor care vin cu o putere nestavilita de acolo de unde nu te astepti: un consumator de droguri are mai multa omenie decat un personaj foarte bogat dar in egala masura de arogant. Concluzia este una singura: si ei sunt oameni, iar noi, daca suntem responsabili, trebuie sa ii primim alaturi de noi........Petre Craciun

Niciun comentariu: