miercuri, 10 noiembrie 2010

in dulcele targ al Iasiului


Război în bucătărie (2001, Ager Film/ Studioul de Film al TVR, durata 81 min.), după un scenariu de Răzvan Popescu. Cu: Imola Kezdi, Ovidiu Niculescu, Gheorghe Dinică.
Un soldat român (Ovidiu Niculescu) dezertează în timpul conflictului din martie ´90 de la Tg. Mureş. Se ascunde la un canton unde începe o poveste de dragoste cu fata cantonierului (Imola Kezdi), împotriva adversităţii cantonierului maghiar (Gheorghe Dinică). Conflictul din stradă se muta în bucătărie. "O poveste de dragoste pe un fundal de adversitate etnică, o poveste cu personaje puţine, dificil de filmat, cu o distribuţie decisivă pentru care am călătorit de mai multe ori pe ruta: Cluj, Oradea, Tg. Mureş, astfel descoperind-o pe Imola Kezdi, o poveste care trebuia să fie filmată vara şi natural că s-a întâmplat să fie iarna, care mi-a oferit posibilitatea de a lucra cu "marele şi notabilul" Gheorghe Dinică, un film realizat în condiţii pure – adevarate -tipic de fruste de Europa de Est... Dificultatea primordială era de a face o poveste credibilă şi de a ţine balanţa unui conflict în care fiecare tabără (în cazul nostru, română sau maghiară) îşi cerea partea. Îmi plăcea povestea, mai ales pentru că opera cu individualităţi, în travaliul regizoral am putut s-o dezvolt, iar această problematică de conflict etnic, în care energiile negative se dezvoltă exponenţial, obturând raţionalitatea, nu îmi era străină" (Marius Th. Barna).





mai multe la:
http://barnathmarius.blogspot.com/2008_03_01_archive.html

Niciun comentariu: