vineri, 1 iulie 2011

'UTOPIA IMPUSA', vineri 15 iulie, ora 21.00 pe B 1 TV



Un documentar la care tin. Utopia impusa va fi vineri pe B1 TV.

2009 – Utopia impusa - un documentar video despre comunism, 90 de minute. Un glosar video al perioadei comuniste: carnetul de partid, cravata de pioner, ideologia, frica de securitate, sexul si anticonceptionalele, coada si omul nou. 7 termeni definitorii despre perioada comunista. Dupa un scenariu de Lucian Dan Teodorovici, cu Mircea Diaconu, el insusi intr-o ipostaza inedita de prezentator si comentator, cu diferiti intervievati: Stejarel Olaru, Marius Oprea, Mihaela Miroiu, Doina Jela, Ion Bogdan Lefter, Cristian Parvulescu, Rasvan Popescu, Dan Bitman, Ioan Ghury Pascu, Pavel Susara, Vlad Ciobanu si alti care au strabatut epoca. Multe imagini de arhiva, diferite reconstituiri. Fotografii de epoca de Florin Andreescu. 90 de minute de film documentar curat. “Un documentar pe care l-am realizat pe parcursul mai multor ani. Indraznesc sa cred ca va ramane si va merita a fi vazut multi ani.”

2 comentarii:

Anonim spunea...

Buna seara,
Cred ca este clar de ce suntem unde suntem...Noi, oamenii de rand nu studiem ideologii, noi am trait toate astea. DA ne doream sa fim vanzatoare, nu mai zic de sefi de magazine sau macelari. Chiar si la librarie aveai nevoie de pile. Da, nu e vorba numai de mancare, ci si de demintatea, de cinste...ce cinste e aceea ca sa ai viata dubla, sa ai grija sa educi copiii. Pe la 2 ani fiica mea batea din palme si striga Ceausescu PCR, noroc cu ungurii care se prindeau la noi, aveam grija sa schimb repede canalul. Totusi, mi-a fost destul de greu sa-i explic de ce nu e bine sa mearga la Bucuresti sa participe la defilarea de 23 august! Si DA, sonda era salvarea noastra, azi cand ma gandesc cum era viata noastra intima...cu groaza permanenta de sarcina, ne-au furat cei mai frumosi ani si acuma e prea tarziu sa recuperam. Sunt dezolata de atitudinea domnilor din studio, tin minte ca parintii mei erau gata gata sa fiu infiata de nasii mei de botez, pentru ca in acea perioada copiii de intelectual (si fost detinut politic) nu avea dreptul la orice facultate. Orice felicitare venita din strainatate, avea pe ea niste stampilute ciudate, telefonul era ascultat, chiar si dupa `90, ridicand receptorul sa formez un numar, am fost somata sa inchid...mi-a spus ceva in genul../"inchide ca ...e numar scurt..." n-am inteles ce vrea sa spuna, dar am avut un sentiment de groaza, chiar daca banuiam ca sunt cu ochii pe noi. Felicitari domnului Barna pentru acest film, e foarte util tinerilor care nu au trait atunci!

marius th barna spunea...

Multumesc de aprecieri.
Da, relizez ca pentru multi, inclusiv cei din studio (dl Cristoiu, dl Traonca) le este greu de admis diferite adevaruri,opini (altele) despre comunism.
Am fost si eu surprins de o anumita intoleranta, care refuza dreptul la opinie unor persoane de 'caracter' fie ca sunt Ion Manolescu(scriitor), Doina Jela (publicist) sau Marius Oprea (istoric).
Iar comunismul mai are inca multe fatete si nu fost deloc ceva simplu-o, comedie sau altceva.

Marius TH Barna